Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię drive-thru

Warszawa, 12 stycznia 2012 r. – Dzisiaj otwarta została pierwsza w Europie Środkowej i Wschodniej kawiarnia Starbucks w formacie drive-thru, czyli lokal wyposażony w okienko, w którym osoby zmotoryzowane mogą kupić kawę na wynos i cieszyć się jej wyjątkowym smakiem w czasie dalszej podróży. Kawiarnia znajduje się przy ulicy Czekoladowej 14a w Bielanach Wrocławskich, na terenie Parku Handlowego Bielany. Otwarcia dokonała firma AmRest Coffee Sp. z o.o., joint venture utworzone przez Starbucks Coffee International, Inc. oraz AmRest Sp. z o.o. Obecnie sieć Starbucks posiada już 21 lokali w Polsce.

Nowa kawiarnia w Bielanach Wrocławskich to pierwszy w Europie Środkowej i Wschodniej lokal Starbucks w formacie drive-thru. Do tej pory sieć rozwijała w Europie ten koncept jedynie w Wielkiej Brytanii i w Niemczech. Kawiarnia wraz z ogródkiem, który będzie uruchamiany w okresie wiosenno-letnim, zajmuje powierzchnię 220 m2 i oferuje 91 miejsc siedzących, głównie foteli i drewnianych krzeseł ustawionych przy okrągłych stolikach. Znajdujące się pod sufitem przewody wentylacyjne nadają wnętrzu industrialnego charakteru, a zastosowanie licznych elementów drewnianych czyni je bardzo przytulnym. Na ścianach znajdują się zdjęcia przedstawiające kawę oraz jej zbiory i proces segregacji ziaren. Lokal jest czynny od poniedziałku do czwartku w godzinach 6:30-21:00, w piątki od 6:30 do 22:00, w soboty od 8:00 do 22:00 oraz w niedziele od 8:00 do 21:00. Okienko drive-thru będzie czynne codziennie godzinę dłużej niż kawiarnia. Nowy lokal Starbucks zapewnia bezpłatny dostęp do Internetu (Wi-Fi) i jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zatrudnienie znalazło w nim 17 osób.

„Bardzo cieszymy się, że Starbucks zdecydował się wprowadzić koncept drive-thru do Europy Środkowej i Wschodniej, a Polska jest pierwszym krajem, w którym będziemy go testować. Dzięki temu już od dziś nasi goście przejeżdżający przez Bielany Wrocławskie mogą zabrać ze sobą swoją ulubioną kawę w podróż bez potrzeby dłuższego postoju, a osoby, które mają więcej czasu mogą zatrzymać się w naszej kawiarni i cieszyć się jej niepowtarzalną atmosferą” – powiedziała Izabela Winsztal, Starbucks Brand Manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.
________________________________________

Informacje o kawiarniach Starbucks w Polsce i rejonie Europy Środkowo-Wschodniej

Kawiarnia Starbucks w Bielanach Wrocławskich to pierwszy lokal firmy w formacie drive-thru w Europie Środkowej i Wschodniej i jednocześnie 21. w Polsce. Oprócz niej firma zarządza dziesięcioma kawiarniami w Warszawie, trzema we Wrocławiu, dwiema w Poznaniu, dwiema w Gdańsku i po jednej w Krakowie, Gdyni oraz Szczecinie. Pierwsza lokalizacja przy ul. Nowy Świat w Warszawie została otwarta 8 kwietnia 2009 roku. Do końca 2011 roku w Polsce funkcjonowało dwadzieścia kawiarni Starbucks.

Kawiarnie Starbucks oferują szeroki wybór popularnych napojów kawowych na bazie espresso, takich jak Caffè Latte, Caffè Mocha czy Cappuccino. Dostępne są także napoje miksowane z lodem Frappuccino® w rozmiarach tall, grande oraz venti. Oprócz świeżo parzonej kawy, klienci Starbucks mogą wybierać spośród kilkunastu rodzajów najwyższej jakości kaw ziarnistych 100% arabica pochodzących z Ameryki Łacińskiej, Afryki oraz regionu Azji i Pacyfiku. W europejskich kawiarniach Starbucks wszystkie napoje na bazie espresso przygotowywane są z ziaren z certyfikatem Fairtrade.

Menu Starbucks obejmuje również zimne napoje, szereg wypieków i ciastek, a także przekąsek przygotowanych specjalnie na śniadanie, lunch czy deser. Są wśród nich kanapki, wrapy, quiche, sałatki, bajgle, ciasta, muffiny oraz inne smakołyki, które swój niepowtarzalny smak zawdzięczają różnorodności i bogactwu składników. Wszystkie potrawy doskonale smakują w połączeniu z każdym z oferowanych przez Starbucks napojów kawowych oraz kaw ziarnistych.

Starbucks pragnie także zapewnić swoim partnerom (tak właśnie w Starbucks nazywani są pracownicy) oraz klientom miejsce dające im poczucie przynależności. Goście kawiarni mogą oderwać się tu od codziennych zajęć oraz spotkać z przyjaciółmi, aby wspólnie wypić kubek pysznej kawy. Dla partnerów jest to miejsce, gdzie mogą dzielić się z klientami swoją pasją do kawy i życia sprawiając, że goście będą chętnie wracali do kawiarni Starbucks. We wszystkich kawiarniach w Polsce partnerzy organizują degustacje kaw oraz seminaria kawowe, spotkania tematyczne oraz różnorodne wydarzenia angażujące lokalne społeczności.

AmRest, który otworzył pierwszą kawiarnię Starbucks w Czechach w 2008 roku, obecnie zarządza dwunastoma lokalami na tamtym rynku. Firma stworzyła także joint venture ze Starbucks na rynku węgierskim, gdzie funkcjonuje sześć kawiarni. W 30 krajach na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki znajduje się ponad 1 600 kawiarni Starbucks.

Informacja o Starbucks

W 1971 roku firma Starbucks Coffee Company zobowiązała się do pozyskiwania i palenia najwyższej jakości kawy arabica. Obecnie, dysponując kawiarniami na całym świecie, Starbucks Coffee Company jest wiodącą firmą w dziedzinie pozyskiwania, sprzedaży i palenia kawy. Opierając się na naszym zobowiązaniu i przyjętych przez nas wartościach, z każdym kubkiem kawy dostarczamy naszym klientom niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia (Starbucks Experience). Aby dowiedzieć się więcej o Starbucks Experience zapraszamy do naszych kawiarni oraz na strony www.starbucks.com i www.starbucks.pl, a także na profil Starbucks na portalu Facebook.

Informacja o AmRest

AmRest jest największym niezależnym operatorem restauracyjnym w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza restauracjami KFC, Pizza Hut oraz Burger King w Polsce, Czechach, Bułgarii, Serbii, Rosji i na Węgrzech, natomiast w Stanach Zjednoczonych restauracjami Applebee’s. AmRest jest również operatorem kawiarni Starbucks w Polsce, Czechach oraz na Węgrzech. Dodatkowe informacje na stronie www.amrest.eu.